Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krušnohorské výhledy - Kokrháč

Přišlo září, konečně se lehce ochladilo a Já se rozhodl, že je čas po tom všem letním cestování opět navštívit nějaký ten výhled v Krušných horách.

Tentokrát jsem zabodl pomyslný špendlík do mapy nad Prunéřovské údolí na skalní útvar a Přírodní památku Kokrháč. Studoval Jsem trasy a zjistil, že možnosti jsou dvě. Buď se vyškrábat z Prunéřova do kopce, což by obnášelo prudké dvěstěmetrové převýšení. Toto Jsem zavrhl, nechtělo se mi tahat těžkou výbavu do takového kopce, když tam skoro ani cesta nevede. Zbývalo sejít tedy od Výsluní, což se jevilo celkem pohodlně a do Prunéřova se vrátím z toho kopce.

Plán byl tedy hotov, teď už jen podle počasí vybrat termín. Rozhodl Jsem se pro středu 2. září ale na poslední chvíli Jsem to kvůli počasí zrušil. V pátek už byla předpověď optimističtější i meteoradar se tvářil přívětivě a tak Jsem odpoledne vyrazil na autobus. Vystoupil Jsem ve Výsluní a opět zaparkoval v zahrádce místní hospůdky abych nabral síly a promyslel postup. Když Jsem to měl dvakrát promyšleno, vyrazil Jsem směrem na Třebíšku a dále k Volyni. Před Volyní Jsem uhnul do leva směrem k lokalitě břízy ojcovské. Před nimi opět uhnul do leva a přes Volyňský vrch nabral směr Kokrháč. Hned zpočátku Jsem našel cestičku která mě po hřebeni vedla až k cíli. Vyškrábal Jsem se na jeden z vrcholů Kokrháče a rozhlédl se. Nádherný výhled. Jsou odsud vidět rotující příšery u Rusové, kostel sv. Václava ve Výsluní, údolí Prunéřovského potoka, vrchol Poustevny s věžemi vysílačů, část obce Místo a v neposlední řadě hlavně zřícenina hradu Hasištejn. Dále je výhled přes Chomutov až k Českému středohoří a k Lounům.

Vybalil Jsem tedy stativ a pustil se do práce. Bylo krátce po osmnácté hodině a sluníčko slibovalo barevné večerní divadlo.

Stále mě ale něco nesedělo, svrbělo mě v zátylku, jako bych tu nebyl sám. Ale nevšímal Jsem si toho, musel Jsem spěchat, sluníčko nezadržitelně mířilo k horizontu nad Rusovou. Opět Jsem měnil objektivy, filtry a dlouze exponoval. A najednou Jsem byl bez krabičky na filtr. Sice Jsem balancoval na špičce skály ale nevšiml Jsem si, že by mě upadla. Ale nemohl Jsem se tím zdržovat. Když zapadly poslední paprsky za obzor, opět Jsem zahlédl onen pověstný modrozelený záblesk který ohlašuje konec představení. Ještě několik děkovaček, než se úplně setmí a mohl Jsem zabalit fotoaparát. Rozhodl Jsem se ponechat na skále stativ do rána abych tam nemusel lézt tolikrát. Povečeřel Jsem, našel si pěkné místo na spaní přímo v rohu na ploché skále a kolem půl desáté zalezl do spacáku. Nebe bylo plné hvězd a usínalo se krásně. V noci mě občas něco vzbudilo, jakoby mě někdo přikrýval ale přisuzoval Jsem to větru který si pohrává se žďárákem. V jednu chvíli jako bych slyšel dívčí smích ale byl Jsem rád, že mám takové sny. Ráno v půl šesté mě opět probudil dívčí smích, zněl tak skutečně. Vysoukal Jsem ze spacáku a pohlédl na skálu ke stativu, v obavách, jestli ho v noci neshodil vítr. Byl na svém místě. Měl Jsem na spěch, po šesté by mělo začít svítání, tak Jsem se nasnídal vzal brašnu s fotoaparátem a pomalu a nejistě vylezl na skalku ke stativu. Pod stativem ležela krabička od filtru kterou Jsem nemohl večer najít. V tu chvíli se opět ozval onen dívčí smích ze skal pode mnou. Přísahal bych, že Jsem na jednom z vrcholů zahlédl vílu, jen letmo, na okamžik. A v tu chvíli mě to došlo.Vždyť Jsem na území kde sídlí divoženka Marzebilla, bývalá dcera hradního pána který ji posílal do kláštera. Ona se však zamilovala do rytíře a utekla s ním. Později zemřela v bídě a od těch dob se lidem zjevuje jako duch hor. A právě mezi Výsluním a Rusovou. Prý koná zlo i dobro, krade dřevorubcům nářadí ale i ho vrací a směje se lidem za zády… Tolik pověst. Já o nic nepřišel, zdá se, že nade mnou držela celou noc ochranou ruku. Udělal Jsem tedy pár snímků a rozdělil se s Marzebillou o snídani. Její díl nechal ležet na místě kde Jsem nocoval, zabalil si výbavu, batoh a vyrazil hledat cestu k Prunéřovu. Snad sama Marzebilla mě navedla a Já hned po pár metrech našel lesní chodníček sestupující až k chatové osadě v Prunéřově.

Přírodní památka Kokrháč

Přírodní památka, lokalita břízy ojcovské u Volyně.

Myslím, že i sem se musím vrátit…, třeba na tom tajemném místě zase potkám divoženku, uvidím krásny západ a východ slunce. A hvězdy…

Krušnohorské výhledy - Jelení hora

Krušnohorské výhledy - Velký Špičák

Krušnohorské výhledy - Zimní Velký Špičák

Autor: Radovan Smokoň | sobota 5.9.2015 18:23 | karma článku: 21,57 | přečteno: 794x
  • Další články autora

Radovan Smokoň

Velký Špičák v Krušných horách - aneb když Marzebilla vaří.

Nedávno jsem jsem se zase toulal po Krušných horách. Počasí nestálo za nic, mlha byla i na Klínovci. Když jsem se vracel, zahlédl jsem trochu sluníčka a v dálce vykukující Velký Špičák. "To je přesně ono" řekl jsem si.

18.12.2021 v 8:06 | Karma: 12,88 | Přečteno: 256x | Diskuse| Cestování

Radovan Smokoň

Pohledy shora: Kousek středních Čech

Nejraději létám brzy ráno, je to lepší, zem se probouzí, slunce je nízko nad obzorem a barví krajinu, města a stavby širokou škálou odstínů rána. A tak nějak hmatatelněji je cítit ten klid i když motor letadla řve na plné obrátky.

28.6.2018 v 8:56 | Karma: 23,15 | Přečteno: 541x | Diskuse| Fotoblogy

Radovan Smokoň

Pohledy shora: Terezín

Terezín je malé pevnostní město v okresu Litoměřice, v Ústeckém kraji. Pevnost byla založena roku 1780 Josefem II. a roku 1782 byla prohlášena svobodným královským městem.

27.5.2018 v 18:35 | Karma: 13,70 | Přečteno: 369x | Diskuse| Fotoblogy

Radovan Smokoň

Pohledy shora: Okolo Kadaně a Klášterce nad Ohří

Tentokrát se proletíme nad středověkými hrady a dvěma krásnými městy, Kadaní a Kláštercem nad Ohří a krajinou Poohří pod Krušnými horami.

25.5.2018 v 18:40 | Karma: 23,00 | Přečteno: 853x | Diskuse| Fotoblogy

Radovan Smokoň

Pohledy shora - město Most 2018

Město Most je statutární město v severozápadních Čechách, (Ústecký kraj). Žije zde přibližně 67 tisíc obyvatel.

24.5.2018 v 10:40 | Karma: 17,88 | Přečteno: 753x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 58
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1227x
Převážně se dívám na svět hledáčkem svého fotoaparátu.

www.foto-lokalit.cz

 

 



Scenerie